ff wennen (Dag 2) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dagmar Kleise - WaarBenJij.nu ff wennen (Dag 2) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dagmar Kleise - WaarBenJij.nu

ff wennen (Dag 2)

Blijf op de hoogte en volg Dagmar

13 Oktober 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Vanmorgen zijn waren we om half 6 al wakker (dit omdat ilja dr wekker verkeerd had gezet, een uur te vroeg namelijk). We hebben gelukkig nog even kunnen slapen, tot half 7.
Om 8 vertrokken we, na een goed ontbijt. We kwamen aan bij house of sport, waar we heel warm en vriendelijk werden ontvangen. Hierna werden we in 2 groepen gesplitst waarna we naar een basisschool gingen met spattrainers, mijn groepje ging sporten met verstandelijke gehandicapten. Superleuk, wel een nadeel dat de mensen hier geen Engels spreken (de spattrainers wel, maar de sporters niet). Toen de bel ging, kwamen er wel een stuk of 300/400 kinderen naar buiten, die je allemaal aanraakten en op de foto wilden. Ze zagen mijn selfie stand op mijn mobiel en schrokken dat ze zichzelf zagen in mijn telefoon!
De lunch was goed, wel vrij pittig. We kregen de lunch in house of sport, hiervoor kregen we informatie over de organisatie. Maar we kregen natuurlijk ook weer een koffie ceremonie.
Na de lunch gingen we met onze buddy’s op pad. Dit was wel echt leuk, we gingen Addis Abeba even verkennen. Respect voor een buddy die een heel eind op krukken meeging, we hadden ook een waaghals die overal met zijn rolstoel door heen ging (ik bedoel nu dus het verkeer), we hadden ook een dove man in ons groepje, jeej nu kan ik mijn eigen naam zeggen in het doofs.
Na de wandeling hebben we lekkere pannenkoeken gegeten in het orange lion house, en als afsluiting een heerlijke warme douche!!
Ik denk dat ik hier maar blijf!!

de foto's van vandaag volgen nog!! groetjes, en slaaplekker

• 13 Oktober 2014 - 22:20

Dagmar Kleise:

de lucht hier, is niet heel schoon ofzo, in keer je neus snuiten en alles is zwart

• 14 Oktober 2014 - 22:26

Jolanda:

kom maar gewoon weer thuis...beter... :-) na je avontuur bedoel ik dan he!