als je iets echt wilt, dan kan het! (dag 10) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dagmar Kleise - WaarBenJij.nu als je iets echt wilt, dan kan het! (dag 10) - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Dagmar Kleise - WaarBenJij.nu

als je iets echt wilt, dan kan het! (dag 10)

Blijf op de hoogte en volg Dagmar

21 Oktober 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Vanmorgen ging om 6.15 al de wekker, hierna heel snel omkleden en om 6.30 ontbijten. Om 7 uur vertrokken we, lopend naar een busje om daarna nog een keertje over te stappen op een andere busje en vervolgens aan te komen bij de sportacademie. De heenreis was al een hele ervaring opzich, dit omdat we met 25 mensen in 1 busje zaten. Er zijn 11 zitplaatsen even voor de duidelijkheid. Gelukkig kon er wel een raampje open. Eindelijk waren we dan aangekomen bij de sportacademie waar ik een hardlooptraining zou krijgen, het bleek niet op de sportacademie te zijn maar een stukje verderop op een groot grasveld met heuveltjes, grote stenen en dieren zoals koeien, geiten en ezels. Het was een heel mooi gezicht om alle hardlopers daar te zien hardlopen. Alles was in de maat, en wat een snelheid niet normaal! Na de warming up (2 rondjes) was ik al buiten adem (dit komt omdat we iets van 2500meter hoog zitten, en de lucht dus anders is en het was ook nog eens bloedheet). Hierna kreeg ik van de coach te horen wat ik moest doen 5x1 min en 2min rust. Hoe hij het zei? Gewoon op mijn hand schrijven. Na mijn intervaltraining kreeg ik nog een cooling down met iemand, zij was heel lenig en ze had ook zeker goed oefeningen. De terugreis was ongeveer hetzelfde als de heenweg, alleen niet zo extreem met 25 mensen. We moesten nog wel stukjes lopen naar de busjes toe en naar house of sport. Hier konden we even lekker chillen, waarna patrick en ik in een busje werden gedropt en de rest van de groep zagen (patrick en een hardloper van het guest house waren mee). We gingen als lunch eten bij de spattrainers. Ik kwam in een heel klein huisje terecht, met heel lekker eten. Na het eten gingen we nog even de straatjes door, superleuk want alle kinderen kwamen achter ons aan. Hierna gingen we naar de markt waar ik nog een traditionele jurk en sjaal heb gekocht (als oma dekker dit leest valt ze vast van haar stoel).
Na het avondeten (heerlijke soep en hetzelfde wat we de 1e dag hebben gegeten en fruit als toetje), zijn we nog even gaan eten (ilja, Kevin en ik). De cheeseburger met patat smaakte zeker goed.
De stroom en wifi valt helaas soms wel uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dagmar

06-08-2015/11-08-2015 London 11-10-2014/25-10-2015 Ethiopië 24-07-2014/10-08-2014 London 22-01-2011/30-01-2011 Suriname

Actief sinds 10 Okt. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 11081

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 11 Augustus 2015

We're going to London!!!

11 Oktober 2014 - 25 December 2014

Ethiopië Xperience

24 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

AIA Londen 2014

22 Januari 2011 - 30 Januari 2011

Studiereis Suriname, Paramaribo

Landen bezocht: